Σάββατο 8 Ιουνίου 2013

Βάσεις 2013: πώς θα κινηθούν, εκτιμήσεις από βαθμολόγηση γραπτών

Βάσεις 2013: Ανακοινώνεται ο αριθμός των εισακτέων. Εκτιμήσεις

Και ενώ στις αρχές της επόμενης εβδομάδες θα ανακοινωθεί ο αριθμός των φετινών εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι εκτιμήσεις για τις βάσεις 2013 συνεχίζονται.
Ήδη ανακοινώθηκε ότι στις ακαδημίες εμπορικού ναυτικού θα εισαχθούν 620 πλοίαρχοι και 430 μηχανικοί.
Οι κακές αποδόσεις στην Φυσική και στα Μαθηματικά θε επηρεάσει  σχεδόν το σύνολο των φυσικομαθηματικών και πολυτεχνικών σχολών.
Μεγαλύτερη θα είναι η πτώση για τις περισσότερες σχολές στο 5ο επιστημονικό πεδίο.
Η πτώση θα είναι μεγαλύτερη σε τμήματα που εδρεύουν σε μεγάλες πόλεις (Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων κ.α.)
Μια πρώτη εκτίμηση από τα βαθμολογικά κέντρα σύμφωνα με την οποία μιλάμε για μεγάλη σφαγή στα μαθηματικά κατεύθυνσης και γενικής παιδείας, για προβλήματα στη Φυσική και για χειρότερες επιδόσεις και στα αρχαία και στην ιστορία σε σχέση με πέρυσι.

Στο 2ο και στο 4ο πεδίο που έχουμε βασικά μαθήματα τα μαθηματικά και τη φυσική οι επιδόσεις των υποψηφίων είναι πολύ χειρότερες από πέρυσι. Τα μόρια που θα συγκεντρώσουν είναι πολύ λιγότερα και άρα περιμένουμε να έχουμε μεγάλη πτώση των βάσεων εαν διατηρηθεί σταθερός ο αριθμός των εισακτέων. Το 2ο πεδίο συμπεριλαμβάνει τις θετικές επιστήμες δηλαδή μαθηματικους, φυσικούς, χημικούς κλπ. Το 4ο πεδίο περιλαμβάνει τις τεχνολογικές επιστήμες, δηλαδή τους μηχανικούς Υ/Η, τους μηχανολόγους, τους χημικούς μηχανικούς κλπ.
Στο δεύτερο πεδίο θεωρείται σίγουρη η καθοδική πορεία και στα τμήματα Χημείας.

Στο τέταρτο πεδίο οι χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι οδηγούν σε πτώση των βάσεων στα τμήματα όπως Αρχιτεκτόνων, Πολιτικών Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών.
Μικρότερη πτώση θα έχουμε στο 3ο πεδίο και στο 1ο πεδίο ενώ πτώση θα έχουμε και στο 5ο πεδίο γιατί εκεί τα μαθηματικά γενικής παιδείας δημιούργησαν μεγάλες δυσκολίες στους υποψηφίους και έχουμε και εκεί χαμηλές επιδόσεις. Το 3ο πεδίο περιλαμβάνει τις επιστήμες υγείας, δηλαδή γιατρούς, βιολόγους, νοσηλευτές κλπ. Το 1ο πεδίο περιλαμβάνει τις ανθρωπιστικές - νομικές και κοινωνικές επιστήμες, δηλαδή φιλόλογους, δικηγορους, παιδαγωγούς κλπ. Το 5ο πεδίο περιλαμβάνει της επιστήμες οικονομίας και διοίηκησης, δηλαδή τους οικονομολόγους και όσους σπουδάζουν χρηματοοικονομικά, οργάνωση και δοίηκηση επιχειρήσεων κλπ.
Οι χειρότερες επιδόσεις σε Βιολογία και Χημεία και ο σταθερός αριθμός θέσεων στις σχολές του 3ου επιστημονικού πεδίου, δείχνουν ότι οι βάσεις εισαγωγής στα περιζήτητα ιατρικά τμήματα θα έχουν πτωτική πορεία.
Μεγαλύτερη θα είναι η πτώση για τις περισσότερες σχολές στο 5ο επιστημονικό πεδίο. Η πτώση θα είναι μεγαλύτερη σε τμήματα που εδρεύουν σε μεγάλες πόλεις (Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων κ.α.)
Ωστόσο, δε φαίνεται να διαφοροποιούνται ιδιαίτερα οι βάσεις στις υψηλόβαθμες Νομικές, σχολές και αυτές της Φιλολογίας και της Ψυχολογίας του 1ου επιστημονικού πεδίου, ενώ δεν αποκλείεται σε κάποιες περιπτώσεις, να σημειωθεί και μικρή άνοδος των βάσεων

Βάσεις 2013: πώς θα κινηθούν, εκτιμήσεις από βαθμολόγηση γραπτών


Τι λένε οι πρώτες εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2013; Πώς θα κινηθούν και ποιες πιέσεις οδηγούν στην πτώση;

Οι βάσεις 2013 φαίνεται οτι θα πάρουν την κατηφόρα στις Πανελλήνιες 2013. Αυτό εκτιμάται οτι θα συμβεί κυρίως εξαιτίας του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων που τέθηκαν στους μαθητές στις πανελλαδικές εξετάσεις. Βέβαια πολλά θα εξαρτηθούν και από το μηχανογραφικό.

Με δυσκολία συναντούν άριστα γραπτά οι βαθμολογητές των γραπτών των πανελλαδικών εξετάσεων. Αν και είναι αρκετά νωρίς για την έκδοση ασφαλών συμπερασμάτων, όλα δείχνουν ότι η απόδοση της πλειοψηφίας των υποψηφίων θα κυμανθεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Γεγονός που προμηνύει μία κάποια πτώση των βάσεων 2013, η οποία βέβαια θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση που θα υπάρξει αλλά και τον αριθμό εισακτέων της κάθε σχολής. Αριθμός που για πρώτη δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.

«Καθοριστικό ρόλο για τη διαμόρφωση των βάσεων θα παίξουν οι προτιμήσεις των μαθητών. Πιστεύω ότι στις περιζήτητες σχολές δεν θα υπάρξουν μεγάλες διαφοροποιήσεις» ανέφερε στην «Π» ο Αθανάσιος Σπίνος, φιλόλογος και βαθμολογητής.

Η πρώτη εικόνα που φτάνει από τα βαθμολογικά κέντρα φαίνεται να επιβεβαιώνει τις αρχικές εκτιμήσεις για χαμηλή απόδοση των υποψηφίων και πτώση των βάσεων 2013. «Για παράδειγμα, στο μάθημα της Εκθεσης, δεν έχουμε εύκολα άριστα γραπτά παρ” ότι το κείμενο του Γραμματικάκη ήταν ευκολονόητο. Οι μαθητές δυσκολεύτηκαν. Αντιλαμβάνεστε ποια θα είναι η απόδοση στα άλλα μαθήματα, Φυσική, Μαθηματικά, Αρχαία, όπου τα θέματα ήταν αυξημένης δυσκολίας».

Στο ερώτημα γιατί τα θέματα που επιλέγει η Κεντρική Επιτροπή των εξετάσεων δεν αντικατοπτρίζουν το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα σχολεία αλλά είναι κλάσεις ανώτερα, ο κ. Σπίνος εκτιμά: «Δυστυχώς αρκετές φορές έχουμε διαπιστώσει ότι τα θέματα που επιλέγονται μαρτυρούν ότι τα μέλη της Επιτροπής είτε δεν έχουν την πραγματική εικόνα του Ελληνα μαθητή ή εξυπηρετούν άλλες σκοπιμότητες. Δεν θέλω να πιστεύω ότι ισχύει το δεύτερο, αλλά η διαφορά είναι μεγάλη μεταξύ της παρεχόμενης εκπαίδευσης και αυτών στα οποία καλείται ο μαθητής να εξεταστεί».

Επίσης, o εκπαιδευτικός ερευνητής Στράτος Στρατηγάκης ανέφερε οτι «οι βάσεις 2013 εξαρτώνται από 3 παράγοντες. Ο πρώτος παράγοντας είναι ο αριθμος των εισακτέων, πόσες θέσεις δηλαδή διαθέτει το Υπουργείο Παιδείας στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ. Ο αριθμός είναι ακόμη άγνωστος, η καθυστέρηση είναι μεγάλη, δεν έχει γίνει ποτέ ξανά στην ιστορία των Πανελλαδικών. Ποτε εως τώρα δεν είχαν φτάσει να τελειώσουν οι Πανελλαδικές και μετά να ανακοινωθεί ο αριθμός των εισακτέων. Αρα ο πρώτος παράγοντας είναι απροσδιόριστος.

Ο δεύτερος παράγοντας που καθορίζει τις βάσεις 2013 είναι οι επιδόσεις των υποψηφίων. Για αυτές ακόμη δεν έχουμε τα επίσημα στατιστικά που θα μας δώσουν πλήρη εικόνα.

Εχουμε όμως μια πρώτη εκτίμηση από τα βαθμολογικά κέντρα σύμφωνα με την οποία μιλάμε για μεγάλη σφαγή στα μαθηματικά κατεύθυνσης και γενικής παιδείας, για προβλήματα στη Φυσική και για χειρότερες επιδόσεις και στα αρχαία και στην ιστορία σε σχέση με πέρυσι.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου