Τρίτη, 26 Μαΐου 2015

Πανελλήνιες 2015: «Κλειδί» για τις βάσεις τα μαθηματικά κατεύθυνσης

Πανελλήνιες 2015: «Κλειδί» για τις βάσεις τα μαθηματικά κατεύθυνσης
Ελάχιστοι μαθητές που διαγωνίστηκαν χθες στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης στις Πανελλήνιες 2015 θα μπορέσουν να κατακτήσουν άριστες βαθμολογίες (18-20), αφού ορισμένα από τα ζητήματα ήταν εξαιρετικά δύσκολα και, όπως λένε οι μαθηματικοί, τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών.
Με δεδομένο ότι τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης είναι το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας για τα τμήματα του 2ου και του 4ου Επιστημονικού Πεδίου, θεωρείται βέβαιο ότι θα επηρεαστούν οι βάσεις σε πολλές ομάδες σχολών, όπως οι περιζήτητες και υψηλόβαθμες Πολυτεχνικές αλλά και οι Φυσικομαθηματικές Σχολές. Από τις επιδόσεις σύμφωνα με το Εθνος θα επηρεάσει περισσότερο τους υποψηφίους της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, οι οποίοι διαχρονικά καταγράφουν χειρότερες επιδόσεις στο μάθημα αυτό από τους υποψηφίους της Θετικής. Το εντυπωσιακό είναι ότι κάποιοι μαθηματικοί ισχυρίζονται ότι πρώτη φορά είδαν τόσο δύσκολα θέματα στις Πανελλαδικές.
Οπως ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, «τα ερωτήματα Δ1 και Δ2, παρότι αναφέρονται σε συναρτήσεις και διαδικασίες που είναι γνωστές στους μαθητές, θα δυσκολέψουν αρκετούς από τους υποψηφίους. Τα ερωτήματα Δ3 και Δ4 θεωρούνται μεταξύ των δυσκολότερων των τελευταίων ετών. Το διαγώνισμα κάλυπτε μεγάλο μέρος της ύλης και ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων. Υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία. Το ποσοστό των ερωτημάτων αυξημένης δυσκολίας είναι μεταξύ των υψηλότερων συγκρινόμενο με τα θέματα των προηγουμένων ετών». Ανάλογη ήταν η κριτική και από την Ομοσπονδία των Φροντιστών, που έκρινε ότι «τα θέματα των Μαθηματικών ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά και απευθύνονταν σε πάρα πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Η διατύπωση των ζητημάτων ήταν σαφής, ο χρόνος όμως αναλογικά με την έκταση των απαντήσεων δεν ήταν επαρκής». Το θέμα του χρόνου ανέφεραν και οι υποψήφιοι, οι οποίοι δήλωσαν ότι τα θέματα ήταν τόσο δύσκολα που ήταν αδύνατον να τα απαντήσουν μέσα στις τρεις ώρες που είχαν στη διάθεσή τους. Αντίθετα στα Αρχαία Ελληνικά της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν δυσκολεύτηκαν ιδιαίτερα ακόμη και στο αδίδακτο κείμενο (Θουκυδίδου Ιστορίαι Α.).
Οι εκπαιδευτικοί της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων χαρακτήρισαν εύστοχη και την επιλογή του διδαγμένου κείμενου από τον Πρωταγόρα σχετικά με την πολιτική αρετή, ενώ έκριναν ότι η μετάφραση δεν παρουσίαζε δυσκολίες. Σύμφωνα με την Ομοσπονδία των Φροντιστών, «το διαγώνισμα των Αρχαίων ήταν καλά δομημένο, αλλά απαιτητικό, με ερωτήσεις οι οποίες στο διδαγμένο κείμενο πρέπει να απαντηθούν προσεκτικά. Η μόνη ερώτηση που αποκλίνει από τις παραδοσιακές στο Γενικό Λύκειο είναι η Β4 (ερώτηση Σωστού - Λάθους)».

πηγη dikaiologitika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου